SERWIS

Często pytacie nas, na czym polega wyważanie kół z optymalizacją 🙂
Najpierw wyważamy samą felgę, wykonujemy pomiar wagi, sprawdzamy czy nie ma bicia pionowego i poprzecznego. Oznaczamy najlżejszy punkt na feldze. Po założeniu opony ponownie wyważamy juz cale kolo i maszyna podaje nam ile można „zyskać gram” po przesunięciu opony. Jeśli są to wartości na poziomie poniżej 30gram to przechodzimy do kroku nr 2 ale, mamy oznaczone na feldze i oponie jak można ewentualnei przesunąć oponę aby „zbić wagę” kola.
Następnie na maszynie HUNTER RFE 20E przeprowadzamy test drogowy. Jeśli kolo spełnia wymagane normy i wagi są ok, wtedy wyważamy kolo, jesli >
normy działających sił są ok, ale wagi wychodzą dość duże ( oczywscie w normie ale może być lepiej 🙂 ), robimy cyfrowy test drogowy na maszynie HOFMANN model Geodyna 8250p. Uzyskany wynik porównujemy z wcześniej uzyskaną informacją z optymalizacji maszyny Monolith. Przesuwamy oponę i po przesunięciu kola robimy ponownie test drogowy na Hunterze. W 90% przypadków test drogowy wypada ponownie dobrze i mamy mniejsze wagi. Czasami o 20gram czasami i więcej. Przy ładnych felgach z mała ilością ramion jest to ważne. Jeśli po takim „zabiegu” otrzymamy negatywny wynik z testu drogowego to wracamy do ustawień opony względem felgi takich, jakie były wcześniej.
Jeśli pomiary działających sił są poza normami, to Hunter podaje nam ile przesunąć oponę względem felgi, aby poprawić tą wartość. Po przesunięciu opony ponownie przeprowadzamy test drogowy i jak jest juz ok to działamy zgodnie z punkt1 :). Może się zdarzyć, że ponownie normy są przekroczone, mniej, ale nadal nie jest idealnie, więc ponownie przesuwamy oponę, zgodnie z wytycznymi z maszyny. Czasami zyskuje się kilka Nm i wyniki są poprawne. Zdarza się, że po 2 – 3 razy przeprowadzamy test drogowy i przesuwamy oponę tak, żeby uzyskać jak najlepsze wyniki pomiarów.
Jest dużo „zabawy” ale efekt końcowy jest dla nas najważniejszy. To juz bardziej hobby niż usługa 🙂

Posiadamy maszyny:
UNITROL model Monolith z pomiarem laserowym kola oraz możliwością optymalizacji wagi kola.
UNITROL model Monolith z pomiarem laserowym kola, możliwością optymalizacji wagi kola oraz systemem filmowania felgi w celu dokładnego sprawdzenia czy felga nie ma „bicia”.
HOFMANN Geodyna 8250p, świetna maszyna, bez problemu wyważa kola ważące nawet po 40kg, ze względu na to, że konstrukcja jest praktycznie taka sama jak do aut ciężarowych. Niestety wiele tańszych maszyn nie radzi sobie z takimi kolami. Najwiekszą zaletą tej maszyny jest możliwość przeprowadzenia cyfrowego testu drogowego. Kilka laserów sprawdza felgę i oponę. Po przeprowadzeniu takiego testu otrzymujemy dużo informacji, jak ułożyć oponę na feldze.
HUNTER RFE 20E – najprawdopodobniej najlepsza wyważarka na świecie. Przeprowadza „mechaniczny” test drogowy, symuluje warunki, w jakich będzie pracować kolo. Jest świetna ale uważam ze jako jedyna maszyna w serwisie tez nie wystarczy. Posiadając maszyny różnych firm, przeprowadzające pomiary kół za pomocą różnych algorytmów, mamy możliwość porównywać wyniki z pomiarów i wyważać kola jak najlepiej to tylko możliwe.

 

 

 

Od 15″ do 17″ opony nasze180 zł
18” opony nasze200 zł
19″ opony nasze220 zł
20″ opony nasze250 zł
21″ opony nasze300 zł
22″ opony nasze300 zł
23″ opony nasze350 zł
24″ opony nasze400 zł
Opony klienta+40 zł
Opony klienta ściągnięcie z auta i montaż+80 zł
Opony runflat+10zl do opony
Opony 4×4 AT/RT/MT+20zl do opony
Czujniki zakupione u nas560zl za komplet ( programowanie w tej cenie, jak montaż kol u nas to montaż czujników gratis )

Nowa wyważarka kół

Szanowni Klienci,
z dumą informujemy, że doposażyliśmy nasz park maszynowy w kolejny wysokiej klasy sprzęt. Wyważarka do kół MONOLITH LOT wykonana na nasze specjalne zamówienie, to maszyna do pomiaru bicia samej felgi. Dzięki niej wyważanie Waszych kół będzie przebiegało jeszcze sprawniej!